پیش غذای مهمانی اسنک مخصوص مرغ

اسنک مخصوص مرغ  جز پیش غذاهایی است که بسیار خوشمزه هستند و طعم و ظاهری شیک دارند. بر خلاف اسم آن که یاد آور دستگاه ساندویچ ساز است نیازی به این دستگاه ندارد و درون تابه طبخ می شود. اصلیت این اسنک خوشمزه برزیلی است و در برزیل تقریبا تمام افراد خواهان آن هستند. طعم و ظاهر این غذای خوشمزه نزدیک به کراکت مرغ است اما پخت و سرو آنهیجان بیشتری دارد و متفاوت است . برای یادگیری این اسنک خوشمزه و متفاوت در وبلاگ رمز و راز آشپزی با ما همراه باشید

 

Image result for ‫اسنک مخصوص مرغ‬‎

مواد لازم اسنک مرغ مخصوص
سینه مرغ                4 تکه پیازچه خرد شده                       2 عدد
آب مرغ                 1.5 لیتر آبلیمو                                   2 قاشق سوپخوری
هویج                    1 عدد آرد                                     375 گرم
فلفل قرمز               1 قاشق چایخوری تخم مرغ                               2 عدد
پیاز متوسط             2 عدد آرد نان                                300 گرم
برگ بو                 1 عدد روغن سرخ کردن                    1 پیمانه
کره                      2 قاشق سوپخوری نمک                                   به مقدار لازم
سیر خرد شده          2 حبه فلفل                                    به میزان لازم

همچنین بخوانید : طرز تهیه مافین کدو سبز

* به جای آرد نان می توان از پودر سوخاری استفاده نمود.

* فلفل قرمز باید پودر شده باشد.

* میزان عصاره مرغ باقی مانده بعد از پخت باید با میزان آرد مساوی باشد. اگر مقدار کمتر بود یک عدد عصاره مرغ در آب جوش حل کنید و به آب مرغ اضافه نمایید.

* میزان مرغ به اندازه یک سینه مرغ کامل باید باشد.

طرز تهیه اسنک مرغ مخصوص :

مرغ ها را داخل قابلمه ریخته و روی آن آب مرغ و آب معمولی می ریزیم . باید روی مرغ ها را آب بپوشاند که بعد از پخت میزان مناسبی عصاره باقی بماند.

یکی از پیازها را خرد کنید . هویج را نیز خرد کنید. هویج ، پیاز و برگ بو را به آب مرغ اضافه نمایید و کمی نمک وفلفل اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا مرغ ها بپزند.

بعد از پخت مرغ ها آنها را از آب خارج کنید و کنار بگذارید . عصاره را صاف نمایید تا فقط آب آن خارج شود.

مرغ ها را ریش کنید . پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن گرم شده بریزید. کمی تفت دهید و سپس سیر را اضافه کنید. فلفل قرمز نیز اضافه نمایید و تمام مواد را حرارت دهید تا سبک شوند. کمی سرخ و طلایی که شدند آنها را به مرغ اضافه کنید. آبلیمو را در آخرین مرحله و بعد از خاموش کردن حرارت اضافه کنید.

عصاره مرغ که صاف کرده اید و مواد اضافی آن را گرفته اید داخل تابه ای بریزید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق بزرگ آرد الک شده را به عصاره اضافه کنید و هم زمان هم بزنید تا خمیر سفتی ایجاد شود. دقت کنید که آرد الک شده باشد تا گلوله نشود.

همچنین بخوانید : رمز و راز خوشمزه شدن قورمه سبزی

بعد از بسات خمیر آن را در یخچال بگذارید و یک ساعت زمان دهید تا کاملا سرد شود.

بعد از سرد شدن خمیر برای آماده سازی اسنک مرغ مخصوص یک گلوله بزرگتر از گردو از خمیر برداشته و در دست کاملا گرد کنید. وسط خمیر را خالی کرده و 2 قاشق غذاخوری از مواد مرغی برداشته و داخل خمیر بگذارید و مجدد گرد کنید تا خمیر دور مواد را بگیرد. برای اینکه خمیر را راحت تر شکل دهید هر دو دست را به روغن آغشته کنید. دیگر خمیر به دست نمی چسبد.

توپ های آماده شده را از یک سمت در دست می فشاریم تا شکلی شبیه به ران مرغ پیدا کند. سپس هر دو دست را به آرد آغشته می کنیم و اطراف توپهای شکل گرفته می زنیم تا کاملا آردی شود.

تخم مرغ ها را با همزن دستی می زنیم تا از لختگی خارج شود. سپس هر توپک شکل دار را داخل تخم مرغ زده و خوب آغشته می کنیم . آرد سوخاری را با کمی نمک و فلفل مخلوط کرده و در ظرف دیگری می ریزیم.

اسنک های آماده را ابتدا به تخم مرغ آغشته می کنیم و سپس در پودر سوخاری می غلطانیم .در ظرف بزرگی به ردیف بچینید و یک ساعت به آنها در دمای محیط استراحت دهید.

بعد از استراحت اسنک ها در تابه ای که مخصوص سرخ کردن و کمی گود است روغن بریزید و بگذارید تا کاملا داغ شود. اسنک ها را به شکل غوطه ور کردن در روغن داغ سرخ کنید و بعد از سرخ شدن کامل روی دستمال آشپزخانه خنک کنید تا تمام روغن اضافه آن گرفته شود.

این اسنک های مخصوص مرغ را می توان با سیب زمینی سرخ شده و سس کچاپ ، سس گوئجه تند و یا سس ساندویچ سرو نمود.

اسنک مرغ جزو پیش غذا – اسنک و رول میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
اسنک مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

منبع:پرنیان

Leave a comment